Photography Video

Digital Camera Magazine 76 by Christian Hill

By Christian Hill

Show description

Read or Download Digital Camera Magazine 76 PDF

Best photography & video books

Richard Meier Architect

Accompanying a tremendous exhibition geared up by way of the Museum of latest paintings, la (and touring during the world), this exquisitely designed and produced catalog explores the formal points of Richard Meier's structure. Over his thirty-five-year occupation, Meier has produced a physique of labor that's famous for its unceasing pursuit of the beliefs of modernism and its delicate dealing with of city contexts.

The Education of a Photographer

Excellent for artwork scholars at each point • Illuminating phrases approximately developing nice photographs • released in organization with New York’s tuition of visible Arts. What does it suggest to turn into a photographer within the twenty-first century? This considerate selection of essays illuminates the spirit of the folks who make the indelible pictures of our instances.

Streets of Crocodiles: Photography, Media, and Postsocialist Landscapes in Poland

This strong presentation of pictures of Poland from the past due Eighties to the current depicts the hybridized panorama of this pivotal jap eu state following its access into the ecu Union. a visible checklist of the country's transition from socialism to capitalism, it specializes in the commercial blue-collar urban of Lodz—located within the center of recent Europe and residential to almost 1000000 humans.

Additional resources for Digital Camera Magazine 76

Example text

Facciamo clic e teniamo premuto il pulsante del mouse per vedere l’immagine prima dell’applicazione del filtro. Immagine ritoccata Facciamo clic su Migliora8Maschera di contrasto. Spostiamo l’anteprima per vedere l’iride nella finestra. Portiamo il Fattore a 54%. Il Raggio influisce sulle dimensioni della modifica quindi non impostiamo un valore superiore a 2 pixel per evitare che si formino aloni lungo i contorni. L’aumento della nitidezza ha introdotto un po’ di rumore nelle zone d’ombra. Possiamo ridurlo senza sfocare modificando il menu Elimina dell’opzione Sfocatura con lente.

Molte delle texture che uso sono state create a partire da fotografie o disegni realizzati in modo tradizionale. Anche se non siamo abituati a usare matita e pennello possiamo trovare valide alternative, come forme da colorare con colori acrilici o pittura a guazzo con cui creare interessanti texture. Una volta asciutte possiamo acquisirle con lo scanner e utilizzarle per i nostri progetti. Trucchi Niente panico! Le forme che si fondono con il viso possono apparire piuttosto difficili da realizzare, ma non è così!

Per risparmiare tempo quando lavoriamo con immagini composite, soprattutto se usiamo molti livelli, organizziamo bene le cartelle e diamo loro un nome chiaro. Possiamo per esempio creare una cartella per le foto di persone, una per i paesaggi, una per piante e fiori e così via. Ci sarà naturalmente anche una cartella “Varie” in cui finiranno tutte le immagini che non riusciamo a catalogare altrimenti. Dobbiamo ricordare che il fotoritocco non è una scienza esatta: il modo in cui creiamo le nostre immagini è sempre diverso da quello dei nostri colleghi e nessuno può affermare di utilizzare la “via giusta”, specie se si parla di fotomontaggi.

Download PDF sample

Rated 4.10 of 5 – based on 17 votes